Què entenem per espais lliures?! un matí de Cal Belluguets a Llar 2

Sovint ens costa explicar a les nostres famílies com treballem amb els nostres infants a les aules, què entenem per un espai motivador, com plantegem les seves demandes i/o com les atenem, a quins fets donem importància per a proposar un espai o un altre, què prioritzem al llarg del dia, quins objectius tenen algunes de les porpostes de les aules, com analitzem els canvis dels infants, quin discurs proposem i com ens dirigim amb els infants, perquè donem tanta importancia  que siguin ells mateixos que triïn el seu joc, etc.

Tots aquets ítems no tenen una “plantilla” o “recepta” màgica que podem seguir al peu de la lletra, però comptem amb unes professionals que tenim ganes d’escoltar i aprendre conjuntament amb els nens i nenes de les nostres aules, amb coneixements de com processen els aprenentatges els infants i amb la suficient curiositat per plantejar-nos constantment nous reptes a l’escola.

L’entrada d’avui al bloc vol casar els dos punts anteriors:

  1. que les nostres famílies puguin “viure” virtualment un tros del nostre matí, en aquest cas a llar 2.
  2. mostrar-vos un bocí d’aquesta feina nostra i part del perquè dels fets que hi succeeixen.

Arranquem doncs el nostre matí………comencem amb les entrades del matí a l’aula. De mica en mica ens anem retrobant infants, famílies i educadores. Procurem que en  aquest moment cada infant pugui acomiadar-se com necessiti dels seus acompanyants, deixant que sigui un moment íntim. Col·loquen les seves pertinences al seu lloc: motxilla, agenda, jaquetes,….i després d’un ràpid cop d’ull a l’aula, cada infant busca el que més li interessa per començar el dia: saludar els companys i companyes, anar a un espai concret per jugar, explicar alguna cosa a l’educadora,….

D’aquesta manera tant natural i senzilla donem la benvinguda al dia a l’escola bressol, i pas a pas anem vestint els segons, els minuts, les hores amb companyia mútua i gaudi per la descoberta.

A l’aula de llar 2 aquest matí després d’acomiadar-nos mica en mica de les nostres famílies ens trobem un espai on s’explica un conte -un conte que ha demanat un dels infants- i l’educadora comença a explicar-lo i uns quants s’hi afegeixen….ens encanta el conte “Un llibre” de Hervé Tullet!!!! :-)

 IMG_4449IMG_4454

Mentre una bona colla s’afegeixen a la història, a la mateixa aula hi tenim un infant que prefereix fer lectura en solitari….

IMG_4456

…..i dos infants més que exploren la seva imaginació en busca de noves aventures.

IMG_4457

A l’altra aula, la resta de nens i nenes de l’aula de llar 2 no deixen de fer feina: preparen grans àpats, treuen i posen escombraries dins del camío de la brossa que tenim a l’aula i exploren el nou material de la taula d’artistes: colors, gomets, cola d’enganxar, tisores, etc.

IMG_4458
IMG_4461Al cap d’una estona, mentre els infants segueixen jugant, una de les educadores agafa la safata de la fruita pel moment del Taller de Fruita i aquells infants que els hi interessa, ja sigui per gana o per curiositat, comencen a acostar-s’hi per veure quines fruites hi ha avui i com l’educadora les prepara: les toquem, les comptem, les mirem i, finalment,  les tastem!!!!

Ostres…..avui de la poma vermella, n’ha sortit uns “serp” quasi perfecte!!!!!
IMG_4462IMG_4466Després de pasar una bona estona buscant nous reptes als micro-espais que tenim a les dues aules… una nena ens ha dit que tenia moltes ganes de saltar, per tant, hem preparat un espai i hem acabat saltant i fent tombarelles al passadís! Tenim ganes de provar-nos motriument, ho demanem i endavant…..a fer tombarelles fins que no hem pogut més!

IMG_4484IMG_4479

A dos quarts de dotze comencem a recollir tant al passadís com a dins de les aules, ens posem les sabates i a poc a poc ens preparem per anar a dinar.

Un matí molt interessant a llar 2, a la tarda més…..sens dubte!